Facultatea de
Automatică, Calculatoare,
Inginerie Electrică și Electronică

Limba engleză

 www.aciee.ugal.ro/hackathon 

 

Câștigători

Premii oferite

 

Componența echipelor  

Regulamentul concursului

Calendarul activităților


Provocare 2024:

Realizarea unei aplicații (la alegere) ce utilizează recunoașterea facială:

  • Instalarea și configurarea tuturor aplicațiilor și instrumentelor software necesare implementării temei/soluției utilizând un sistem de operare compatibil cu plăcuța Raspberry Pi;

  • Recunoaștere facială a cel puțin 3 persoane;

  • Generare de alerte locale și/sau externe;

  • Realizarea unei interfațe grafice interactive (ecran cu imagine live/zoom, procentaj acuratețe, alerte, etc);

  • Împărțirea echitabilă/corectă a taskurilor între membrii echipei și implicarea tuturor membrilor echipei în realizarea sistemului;

  • Realizarea prezentării finale (5-6 slide-uri) și susținerea acesteia în fața participanților și a membrilor juriului într-un format cât mai atractiv și pe înțelesul tuturor;

  • Demonstrarea în timp real a aplicației dezvoltate.

Se depunctează:

  • Utilizarea altor tipuri de plăcuțe echivalente (sau a altor echipamente hardware);

  • Neimplicarea unui membru al echipei în dezvoltarea aplicației;

  • Implicarea altor persoane în afara celor care fac parte din echipă;

  • Scoaterea sistemului hardware (echipamentelor) din spațiile FACIEE.


Scopul competiției este de a stimula exprimarea ideilor inovative, de a încuraja și stimula lucrul în echipă, de a contribui la dezvoltarea unei gândiri bazate pe identificarea de probleme și soluții, precum și de a susține implementarea soluțiilor identificate prin acordarea de premii și facilitarea formării legăturilor cu centrele de cercetare din universitate și industriale locale.

Competiția „ACIEE – Hackathon 2024” se desfășoară în cadrul Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică din Galați împreună cu Clubul Studenților ACIEE, pe baza activității unor echipe de studenți care se înscriu în competiție, activități derulate în principal pe perioada a maxim 48 de ore, în formatul stabilit prin Regulament.

Înscrierile se realizează individual sau pe echipă, completand formularul. Formularul va contine numele și prenumele studentilor, numele echipei, adresa de email, numerele de telefon, specializarea și anul de studii.

Studenții înscriși se vor constitui în echipe de minim 3 și maxim 5 persoane în baza unei metodologii descrise la Cap. 5 din Regulament.

Fiecare echipă înscrisă poate să participe cu o singură soluție, iar o persoană poate face parte dintr-o singură echipă.

Soluțiile propuse / dezvoltate trebuie să fie originale, să aparțină echipei, însă nu este obligatoriu ca acestea să fie o premieră, ele putând fi rezultatul unor activități / experiențe anterioare (sau documentare) pe care cel puțin un membru al echipei le-a avut în domeniul respectiv.

Sponsorul principal al concursului

 

  Sponsorii concursului:

 Blank White HD Wallpapers (100++) - MrWallpaper.com         Blank White HD Wallpapers (100++) - MrWallpaper.com
R Systems. We speak Digital   IV Future  

 

 

Competiția de tip hackathon constă în două etape majore:

✓ Etapa 1 – înscriere și formare echipe

✓ Etapa 2 – participare efectivă la hackathon

 

Etapa 1 – înscriere și formare echipe

Se vor urmări aspecte privind eligibilitatea pentru concurs, în special în ceea ce privește prevederile legate de proveniența mixtă a echipelor care reconfirmă participarea.

După terminarea Etapei 1 studenți/eleviii selectați vor primi un email din partea Organizatorului pentru confirmarea înscrierii în Concurs. Înscrierea Participanţilor la Concurs se consideră finalizată în momentul primirii de către Participanţi a unui email de confirmare a înscrierii sau contactării telefonice din partea Organizatorului care să confirme participarea la concurs.

 

Etapa 2 – participare efectivă la hackathon

Concursul propune următoarea provocare:

Context –  Inteligența artificială a devenit parte din viața noastră de zi cu zi. Utilizată într-un număr mare de aplicații în HCI (interfața om-calculator), securitate, robotică, divertisment și jocuri, inteligența artificială aduce avantaje imense companiilor și utilizatorilor finali.
Tehnologiile bazate pe inteligența artificială continuă să se dezvolte în ritm alert, iar utilizările acestor tehnologii sunt din ce în ce mai răspândite. Folosite în mod corect, aceste tehnologii pot face diferențe uriașe în modul în care experimentăm lucruri noi.

Hackathon ACIEE 2024 este un bun prilej pentru inovație și joc.

 

Provocare:

Provocarea/tema va fi anunțată în data de 26 noiembrie 2024 ora 12:30

 

Derulare hackathon

După formarea echipelor, studenții/elevii vor fi invitați să participe la hackathon-ul propriu-zis. Invitația care va cuprinde detalii privind modalitatea de participare, durata și alte elemente esențiale privind participarea va fi transmisă prin mijloace electronice, la adresele de email comunicate la momentul înregistrării.

Mesajul cu instrucțiunile privind participarea va fi transmis cu cel puțin 12 ore înainte de începerea concursului, pe adresele de email comunicate de participanți la momentul înscrierii.

Logistica necesară derulării concursului va fi asigurată de către Facultatea Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică.

În data de 26 noiembrie 2024 echipele studențești, vor primi printr-un reprezentat echipamentele hardware-ul necesare desfașurarii concursului (Raspberry Pi 4 Model B, alimentator Raspberry Pi 4 USB-C, cameră Raspberry Pi, microSD minim 32gb cu adaptor SD, cablu Micro HDMI la HDMI, ecran tactil) - pe baza unui Proces Verbal de primire/predare. Aceste echipamente vor fi recuperate de către reprezentanții Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică imediat după terminarea hackathon-ului.

Concursul de tip hackathon va avea o durată de aproximativ 48 de ore (durata efectivă va putea varia în funcție de numărul de echipe înscrise).

Fiecare echipă poate avea un mentor cu experiență în domeniul tehnic. Un mentor poate fi alocat mai multor echipe.

Pe durata celor 48 de ore, echipele participante vor trebui să dezvolte soluția propusă din punct de vedere tehnic. În ultima parte a concursului echipele vor face prezentări ale soluțiilor în fața unui juriu. Durata prezentărilor va fi de 10-12 minute.

Componența juriului va fi asigurată de către facultatea ACIEE împreună cu colaboratorii/sponsorii concursului și va fi păstrată confidențială până la data de începere a concursului. Juriul va fi format din minim 3 persoane.

 

Calendarul activităților pentru concursul: ACIEE – HACKATHON 2024

Nr. crt. Activitate Perioada Informații
1 Etapa 1

13 - 22 noiembrie 2024   

Înscriere echipe
2

 

 

     
Etapa 2 - Hackathon

 

 

    

26 noiembrie 2024

12:00–12:30 Deschidere și prezentări. Cuvânt din partea organizatorilor și partenerilor
12:30–12:45 Explicații privind concursul – prezentare Provocare
12:45–13:00 Primirea pe baza de Proces Verbal a echipamentelor hardware necesare hackathon-ului
13:00 Echipele își încep activitatea

27 noiembrie 2024

10:00–15:00 Sesiune de lucru comună cu fiecare echipă

28 noiembrie 2024

 

10:00–10:10 Juriu (prezentare componență)
10:10–13:30 Prezentare soluție propusă de către echipe (10-12 min. prezentare/echipă + 3,4 întrebări din partea juriului)
13:30–13:55 Juriul deliberează
13:55–14:00 Anunțarea echipelor premiate
14:00 Încheiere și mulțumiri
 3 Premiere Hackathon

06 decembrie 2024

 10:00 -12:00 Sala Y104

 

Componența echipelor:

Nr. echipă Nume Echipa Nr. Nume student Spec.
1 C0deBreak3rs 1 Mihu Alex - Cristian AIA
2 Maftei Mihai AIA
3 Zeca Gabriel AIA
4 Mitrea Claudiu AIA
5 Popescu George AIA
2 A+++ & Aditia 1 Petrea Ana-Maria CTI
2 Popa Adelina-Maria CTI
3 Radu Andreea-Denisa CTI
4 Grigoras Andrei-Viorel CTI
5 Cojan Alin-Ionut AIA
3 Python S.R.L 1 Alexiu Eric Petre IETTI
2 Morosanu Razvan Florin IETTI
3 Angheluta Vasile IETTI
4 Craciun Laurentiu Dorin IETTI
5 Carp Daniel Andrei IETTI
4 Ctrl Alt Elite   Lupu Alexandru-Marian CTI
2  Ion Alexandru Florentin CTI 
 Vararu Rares Andrei Stefan CTI 
 Stan George CTI 
 Munteanu Andrei CTI 
5 sci high  1  Vieru Denis Ovidiu AIA
 Balan Madalin-Catalin AIA 
 Hristache Valentin AIA
 Chelariu Adelin CTI 
 Bradea Danut CTI 
6  Stuck In A Loop 1  Iordachescu Cristian Stefan CTI 
 Creanga Alexandru CTI 
 Gorobtov Vlad Andrei CTI 
 Sandru Alexandru Bogdan CTI 
7 THX 1  Plugaru Gheorghe Gabriel IETTI
 Popa George Cristian IETTI
 Pompile Alexandru Stefan IETTI
4  Cercel Cristian Florin AIA
8  Full Self-Driving  Ceapa Vlad CTI
 Donici Alexandru-Constantin CTI 
 Naval Cristian CTI 
 Milea Razvan-Gabriel CTI 
 Tudosa Mirela-Mirabela CTI 
9  SANIUTA 1  Nicolau Cosmin-Florin AIA
2  Muresan Ioan-Alexandru AIA
 Jungheatu Robert-Gabriel AIA
 Danaila Bogdan-Mario AIA
5  Ivan Alexandra AIA
10 Hackstreet Boys   Budau Fabian AIA
2  Macovei Iulian AIA 
 Munteanu Gabriel AIA 
 Geangos Cristian-Andrei AIA 
5 Lazarovici Bogdan-Marian AIA
11  Uno No Mercy  Oprea Vlad-Ovidiu CTI 
 Craciun Claudiu-Viorel CTI 
 Liviu-Dorian Mardare CTI 
12 AutoHackers   Danaila Andrei-Cristian AIA
 Bobes Dragos Iulian AIA 
 Coman Ionut Adrian AIA 
 Apostolache Andrei AIA 
5 Chelariu Dragos AIA
13  Infinite Loopers  Bordea Daria-Oana CTI
 Ivanov Maria CTI 
 Enache Andrei-Alexandru CTI 
4  Fuica George CTI 
 Tabacaru Daniel CTI 
14  AUTOBots  Costea Alexandru - Mihai SEA
 Labus Andrei - Petrisor SICA 
 Stan Nicolae SICA 
15  FutureForge   Mucea Emil-Teodor CTI
2  Bejan Valentin CTI 
 Petrea Mihai CTI 
 Palade Eduard Christian CTI 
 Constantinescu Emanuel CTI 
16 Zenith 1 Lungeau Marius CTI
2 Mîrza Marius-Ionuț  CTI
3 Curenoi Alexandru-Bogdan CTI
17 PAI 1 Daniel Petrea RST
2 Ionut Banu RST
3 Irina Florentina Petrea CTI