Provocare 2024:
Realizarea unei aplicații (la alegere) ce utilizează recunoașterea facială:
Instalarea și configurarea tuturor aplicațiilor și instrumentelor software necesare implementării temei/soluției utilizând un sistem de operare compatibil cu plăcuța Raspberry Pi;
Recunoaștere facială a cel puțin 3 persoane;
Generare de alerte locale și/sau externe;
Realizarea unei interfațe grafice interactive (ecran cu imagine live/zoom, procentaj acuratețe, alerte, etc);
Împărțirea echitabilă/corectă a taskurilor între membrii echipei și implicarea tuturor membrilor echipei în realizarea sistemului;
Realizarea prezentării finale (5-6 slide-uri) și susținerea acesteia în fața participanților și a membrilor juriului într-un format cât mai atractiv și pe înțelesul tuturor;
Demonstrarea în timp real a aplicației dezvoltate.
Se depunctează:
Utilizarea altor tipuri de plăcuțe echivalente (sau a altor echipamente hardware);
Neimplicarea unui membru al echipei în dezvoltarea aplicației;
Implicarea altor persoane în afara celor care fac parte din echipă;
Scoaterea sistemului hardware (echipamentelor) din spațiile FACIEE.
Scopul competiției este de a stimula exprimarea ideilor inovative, de a încuraja și stimula lucrul în echipă, de a contribui la dezvoltarea unei gândiri bazate pe identificarea de probleme și soluții, precum și de a susține implementarea soluțiilor identificate prin acordarea de premii și facilitarea formării legăturilor cu centrele de cercetare din universitate și industriale locale.
Competiția „ACIEE – Hackathon 2024” se desfășoară în cadrul Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică din Galați împreună cu Clubul Studenților ACIEE, pe baza activității unor echipe de studenți care se înscriu în competiție, activități derulate în principal pe perioada a maxim 48 de ore, în formatul stabilit prin Regulament.
Înscrierile se realizează individual sau pe echipă, completand formularul. Formularul va contine numele și prenumele studentilor, numele echipei, adresa de email, numerele de telefon, specializarea și anul de studii.
Studenții înscriși se vor constitui în echipe de minim 3 și maxim 5 persoane în baza unei metodologii descrise la Cap. 5 din Regulament.
Fiecare echipă înscrisă poate să participe cu o singură soluție, iar o persoană poate face parte dintr-o singură echipă.
Soluțiile propuse / dezvoltate trebuie să fie originale, să aparțină echipei, însă nu este obligatoriu ca acestea să fie o premieră, ele putând fi rezultatul unor activități / experiențe anterioare (sau documentare) pe care cel puțin un membru al echipei le-a avut în domeniul respectiv.
Competiția de tip hackathon constă în două etape majore:
✓ Etapa 1 – înscriere și formare echipe
✓ Etapa 2 – participare efectivă la hackathon
Se vor urmări aspecte privind eligibilitatea pentru concurs, în special în ceea ce privește prevederile legate de proveniența mixtă a echipelor care reconfirmă participarea.
După terminarea Etapei 1 studenți/eleviii selectați vor primi un email din partea Organizatorului pentru confirmarea înscrierii în Concurs. Înscrierea Participanţilor la Concurs se consideră finalizată în momentul primirii de către Participanţi a unui email de confirmare a înscrierii sau contactării telefonice din partea Organizatorului care să confirme participarea la concurs.
Concursul propune următoarea provocare:
Context – Inteligența artificială a devenit parte din viața noastră de zi cu zi. Utilizată într-un număr mare de aplicații în HCI (interfața om-calculator), securitate, robotică, divertisment și jocuri, inteligența artificială aduce avantaje imense companiilor și utilizatorilor finali.
Tehnologiile bazate pe inteligența artificială continuă să se dezvolte în ritm alert, iar utilizările acestor tehnologii sunt din ce în ce mai răspândite. Folosite în mod corect, aceste tehnologii pot face diferențe uriașe în modul în care experimentăm lucruri noi.
Hackathon ACIEE 2024 este un bun prilej pentru inovație și joc.
Provocare:
Provocarea/tema va fi anunțată în data de 26 noiembrie 2024 ora 12:30
După formarea echipelor, studenții/elevii vor fi invitați să participe la hackathon-ul propriu-zis. Invitația care va cuprinde detalii privind modalitatea de participare, durata și alte elemente esențiale privind participarea va fi transmisă prin mijloace electronice, la adresele de email comunicate la momentul înregistrării.
Mesajul cu instrucțiunile privind participarea va fi transmis cu cel puțin 12 ore înainte de începerea concursului, pe adresele de email comunicate de participanți la momentul înscrierii.
Logistica necesară derulării concursului va fi asigurată de către Facultatea Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică.
În data de 26 noiembrie 2024 echipele studențești, vor primi printr-un reprezentat echipamentele hardware-ul necesare desfașurarii concursului (Raspberry Pi 4 Model B, alimentator Raspberry Pi 4 USB-C, cameră Raspberry Pi, microSD minim 32gb cu adaptor SD, cablu Micro HDMI la HDMI, ecran tactil) - pe baza unui Proces Verbal de primire/predare. Aceste echipamente vor fi recuperate de către reprezentanții Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică imediat după terminarea hackathon-ului.
Concursul de tip hackathon va avea o durată de aproximativ 48 de ore (durata efectivă va putea varia în funcție de numărul de echipe înscrise).
Fiecare echipă poate avea un mentor cu experiență în domeniul tehnic. Un mentor poate fi alocat mai multor echipe.
Pe durata celor 48 de ore, echipele participante vor trebui să dezvolte soluția propusă din punct de vedere tehnic. În ultima parte a concursului echipele vor face prezentări ale soluțiilor în fața unui juriu. Durata prezentărilor va fi de 10-12 minute.
Componența juriului va fi asigurată de către facultatea ACIEE împreună cu colaboratorii/sponsorii concursului și va fi păstrată confidențială până la data de începere a concursului. Juriul va fi format din minim 3 persoane.
Nr. crt. | Activitate | Perioada | Informații | |
1 | Etapa 1 |
13 - 22 noiembrie 2024 |
Înscriere echipe | |
2
|
Etapa 2 - Hackathon
|
26 noiembrie 2024 |
12:00–12:30 | Deschidere și prezentări. Cuvânt din partea organizatorilor și partenerilor |
12:30–12:45 | Explicații privind concursul – prezentare Provocare | |||
12:45–13:00 | Primirea pe baza de Proces Verbal a echipamentelor hardware necesare hackathon-ului | |||
13:00 | Echipele își încep activitatea | |||
27 noiembrie 2024 |
10:00–15:00 | Sesiune de lucru comună cu fiecare echipă | ||
28 noiembrie 2024
|
10:00–10:10 | Juriu (prezentare componență) | ||
10:10–13:30 | Prezentare soluție propusă de către echipe (10-12 min. prezentare/echipă + 3,4 întrebări din partea juriului) | |||
13:30–13:55 | Juriul deliberează | |||
13:55–14:00 | Anunțarea echipelor premiate | |||
14:00 | Încheiere și mulțumiri | |||
3 | Premiere Hackathon |
06 decembrie 2024 |
10:00 -12:00 Sala Y104 |
Nr. echipă | Nume Echipa | Nr. | Nume student | Spec. |
1 | C0deBreak3rs | 1 | Mihu Alex - Cristian | AIA |
2 | Maftei Mihai | AIA | ||
3 | Zeca Gabriel | AIA | ||
4 | Mitrea Claudiu | AIA | ||
5 | Popescu George | AIA | ||
2 | A+++ & Aditia | 1 | Petrea Ana-Maria | CTI |
2 | Popa Adelina-Maria | CTI | ||
3 | Radu Andreea-Denisa | CTI | ||
4 | Grigoras Andrei-Viorel | CTI | ||
5 | Cojan Alin-Ionut | AIA | ||
3 | Python S.R.L | 1 | Alexiu Eric Petre | IETTI |
2 | Morosanu Razvan Florin | IETTI | ||
3 | Angheluta Vasile | IETTI | ||
4 | Craciun Laurentiu Dorin | IETTI | ||
5 | Carp Daniel Andrei | IETTI | ||
4 | Ctrl Alt Elite | 1 | Lupu Alexandru-Marian | CTI |
2 | Ion Alexandru Florentin | CTI | ||
3 | Vararu Rares Andrei Stefan | CTI | ||
4 | Stan George | CTI | ||
5 | Munteanu Andrei | CTI | ||
5 | sci high | 1 | Vieru Denis Ovidiu | AIA |
2 | Balan Madalin-Catalin | AIA | ||
3 | Hristache Valentin | AIA | ||
4 | Chelariu Adelin | CTI | ||
5 | Bradea Danut | CTI | ||
6 | Stuck In A Loop | 1 | Iordachescu Cristian Stefan | CTI |
2 | Creanga Alexandru | CTI | ||
3 | Gorobtov Vlad Andrei | CTI | ||
4 | Sandru Alexandru Bogdan | CTI | ||
7 | THX | 1 | Plugaru Gheorghe Gabriel | IETTI |
2 | Popa George Cristian | IETTI | ||
3 | Pompile Alexandru Stefan | IETTI | ||
4 | Cercel Cristian Florin | AIA | ||
8 | Full Self-Driving | 1 | Ceapa Vlad | CTI |
2 | Donici Alexandru-Constantin | CTI | ||
3 | Naval Cristian | CTI | ||
4 | Milea Razvan-Gabriel | CTI | ||
5 | Tudosa Mirela-Mirabela | CTI | ||
9 | SANIUTA | 1 | Nicolau Cosmin-Florin | AIA |
2 | Muresan Ioan-Alexandru | AIA | ||
3 | Jungheatu Robert-Gabriel | AIA | ||
4 | Danaila Bogdan-Mario | AIA | ||
5 | Ivan Alexandra | AIA | ||
10 | Hackstreet Boys | 1 | Budau Fabian | AIA |
2 | Macovei Iulian | AIA | ||
3 | Munteanu Gabriel | AIA | ||
4 | Geangos Cristian-Andrei | AIA | ||
5 | Lazarovici Bogdan-Marian | AIA | ||
11 | Uno No Mercy | 1 | Oprea Vlad-Ovidiu | CTI |
2 | Craciun Claudiu-Viorel | CTI | ||
3 | Liviu-Dorian Mardare | CTI | ||
12 | AutoHackers | 1 | Danaila Andrei-Cristian | AIA |
2 | Bobes Dragos Iulian | AIA | ||
3 | Coman Ionut Adrian | AIA | ||
4 | Apostolache Andrei | AIA | ||
5 | Chelariu Dragos | AIA | ||
13 | Infinite Loopers | 1 | Bordea Daria-Oana | CTI |
2 | Ivanov Maria | CTI | ||
3 | Enache Andrei-Alexandru | CTI | ||
4 | Fuica George | CTI | ||
5 | Tabacaru Daniel | CTI | ||
14 | AUTOBots | 1 | Costea Alexandru - Mihai | SEA |
2 | Labus Andrei - Petrisor | SICA | ||
3 | Stan Nicolae | SICA | ||
15 | FutureForge | 1 | Mucea Emil-Teodor | CTI |
2 | Bejan Valentin | CTI | ||
3 | Petrea Mihai | CTI | ||
4 | Palade Eduard Christian | CTI | ||
5 | Constantinescu Emanuel | CTI | ||
16 | Zenith | 1 | Lungeau Marius | CTI |
2 | Mîrza Marius-Ionuț | CTI | ||
3 | Curenoi Alexandru-Bogdan | CTI | ||
17 | PAI | 1 | Daniel Petrea | RST |
2 | Ionut Banu | RST | ||
3 | Irina Florentina Petrea | CTI |