Facultatea de
Automatică, Calculatoare,
Inginerie Electrică și Electronică

Limba engleză

Regulamentul concursului

Calendarul activităților

Componența echipelor studențești

Componența echipelor de elevi

Înscrierea participanților/echipelor (27 oct. - 6 nov. 2022)

În după-amiaza zilei de 7 nov. 2022 se vor anunța echipele participante!

PREMII acordate pentru studenti

PREMII acordate pentru elevi

 

FINALA pentru ELEVI se desfășoară pe Teams vineri, 11 noiembrie, ora 13.00 

Email coordonator concurs: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

Anunț:

Provocare pentru studenți:

Realizarea unui sistem de monitorizare, detectare și alertare în cazul apariției unui incendiu într-o încăpere!

  • Instalarea și configurarea tuturor aplicațiilor și instrumentelor software necesare implementării temei/soluției utilizând sistemul de operare Raspberry Pi SO (numit anterior Raspbian);
  • Detectare foc/focare – daca sunt mai multe (detectare dinamica);
  • Zoom pe imagine;
  • Generare alerte în funcție de dimensiunea focarului;
  • Numarul de focare;
  • Definirea valorilor de prag necesare pentru identificarea corectă;
  • Realizare interfață grafică (ecran cu imagine live/zoom + diferite alerte);
  • Împărțirea echitabilă/corectă a taskurilor între membrii echipei și implicarea tuturor membrilor echipei în realizarea sistemului;
  • Realizarea prezentării finale (5-6 slide-uri) și susținerea acesteia în fața participanților și a membrilor juriului într-un format cât mai atractiv și pe înțelesul tuturor;
  • Demonstrația funcționării soluției în timp real a aplicației dezvoltate.

Se depunctează:

  • Utilizarea altor tipuri de sisteme de operare;
  • Ne implicarea unui membru al echipei în dezvoltarea aplicației;
  • Implicarea altor persoane în afara celor care fac parte din echipă.

__________________________________________________________________________________________________

 Provocare pentru elevi:

  1. Să se citească o imagine care sa conțină mai multe obiecte simetrice și asimetrice, ca in imaginea de mai jos.
  2. Să se păstreze din imaginea inițiala doar obiectele cu cea mai mare arie si perimetrul cel mai mic. Daca sunt obiecte care îndeplinesc ambele condiții atunci se vor păstra doar acele obiecte.
  3. Pastrati în imaginea inițială cel mai luminos si cel mai întunecat obiect celelalte vor fi eliminate.
  4. Păstrați în imaginea inițială doar obiectele asimetrice.
  5. Ordonați obiectele din imagine în ordine descrescătoare.

Observații

  1. Nu se vor folosi algoritmi de decupare.
  2. Se poate folosi imaginea propusă sau oricare altă imagine cu cel puțin 10 obiecte simetrice si asimetrice.

Recomandări

Se pot folosi următoarele medii de programare si toolbox-uri

  1. C++(OpenCV)
  2. Python(OpenCv)
  3. Matlab(Image Processing)
  4. R(OpenCv)
  5. Google Colab(OpenCv)

__________________________________________________________________________________________________

Scopul competiției este de a stimula exprimarea ideilor inovative, de a încuraja și stimula lucrul în echipă, de a contribui la dezvoltarea unei gândiri bazate pe identificarea de probleme și soluții, precum și de a susține implementarea soluțiilor identificate prin acordarea de premii și facilitarea formării legăturilor cu centrele de cercetare din universitate și industriale locale.

Competiția „ACIEE – Hackathon 2022” se desfășoară în cadrul Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică din Galați, pe baza activității unor echipe de studenți sau elevi care se înscriu în competiție, activități derulate în principal pe perioada a maxim 48 de ore, în formatul stabilit prin Regulament.

Înscrierile se realizează individual sau pe echipă, completand formularul. Formularul va contine numele și prenumele studentilor/elevilor, numele echipei, adresele de email, numerele de telefon, specializarea/liceul și anul de studii.

Studenții/elevii înscriși se vor constitui în echipe de minim 3 și maxim 5 persoane în baza unei metodologii descrise la Cap. 5 din Regulament.

Fiecare echipă înscrisă poate să participe cu o singură soluție, iar o persoană poate face parte dintr-o singură echipă.

Soluțiile propuse / dezvoltate trebuie să fie originale, să aparțină echipei, însă nu este obligatoriu ca acestea să fie o premieră, ele putând fi rezultatul unor activități / experiențe anterioare (sau documentare) pe care cel puțin un membru al echipei le-a avut în domeniul respectiv.

Sponsorii concursului

 
 

 

PREMII SECȚIUNEA STUDENȚI:

Premiul 1 - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Premiul 2 - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Premiul 3 - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Mentiune - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Premii de participare la ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Fiecare premiu de participare constă în:

PREMII SECȚIUNEA ELEVI:

Premiul 1 - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Premiul 2 - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Premiul 3 - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Mentiune - ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Premii de participare la ACIEE HACKATHON 2022 - 3rd Edition:

Fiecare premiu de participare constă în:

  • 1 voucher Emag în valoare de 100 RON + 1 rucsac de la Crystal System
  • 1 cană + 1 agendă de la Intel

 

Competiția de tip hackathon constă în două etape majore:

✓ Etapa 1 – înscriere și formare echipe

✓ Etapa 2 – participare efectivă la hackathon

 

Etapa 1 – înscriere și formare echipe

Se vor urmări aspecte privind eligibilitatea pentru concurs, în special în ceea ce privește prevederile legate de proveniența mixtă a echipelor care reconfirmă participarea.

După terminarea Etapei 1 studenți/eleviii selectați vor primi un email din partea Organizatorului pentru confirmarea înscrierii în Concurs. Înscrierea Participanţilor la Concurs se consideră finalizată în momentul primirii de către Participanţi a unui email de confirmare a înscrierii sau contactării telefonice din partea Organizatorului care să confirme participarea la concurs.

 

Etapa 2 – participare efectivă la hackathon

Concursul propune următoarea provocare:

Context –  Practica a demonstrat că evenimentele generatoare de situaţii de urgenţă nu pot fi întotdeauna evitate, însă acestea pot fi gestionate, efectele lor fiind reduse printr-un proces sistematic ce implică stabilirea de măsuri şi acţiuni menite să contribuie la diminuarea riscului asociat acestor fenomene.Predictibilitatea locului de manifestare a situaţiilor de urgență determină posibilitatea avertizării populaţiei din zonele potenţial a fi afectate, precum şi a autorităţilor locale (un sistem „intelligent” de supraveghere video poate detecta/preveni aceste probleme).

Provocare:

Provocarea/tema va fi anunțată în data de 9 noiembrie 2022 ora 12:30

Hackathon ACIEE 2022 este un prilej bun pentru inovație și joc.

 

Derulare hackathon

După formarea echipelor, studenții/elevii vor fi invitați să participe la hackathon-ul propriu-zis. Invitația care va cuprinde detalii privind modalitatea de participare, durata și alte elemente esențiale privind participarea va fi transmisă prin mijloace electronice, la adresele de email comunicate la momentul înregistrării.

Mesajul cu instrucțiunile privind participarea va fi transmis cu cel puțin 24 de ore înainte de începerea concursului, pe adresele de email comunicate de participanți la momentul înscrierii.

Logistica necesară derulării concursului va fi asigurată de către Facultatea Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică, cu excepția laptop-ului/PC-ului, monitorului și a conexiunii internet personale a fiecărui participant care intră în responsabilitatea acestora.

Cu 24 de ore înainte de începerea hackathon-ul propriu-zis echipele studențești, printr-un reprezentat vor veni la sediul Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică din strada Științei, nr. 2 pentru a obține (pe baza unui Proces Verbal de primire/predare) echipamentele hardware-ul necesare desfașurarii concursului (Raspberry Pi 4 Model B, alimentator Raspberry Pi 4 USB-C, cameră Raspberry Pi V2, microSD minim 32gb cu adaptor SD, cablu Micro HDMI la HDMI). Aceste echipamente vor fi recuperate de către reprezentanții Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică imediat după terminarea hackathon-ului.

Echipele de elevi vor putea participa la concurs dacă au în dotare un laptop/PC și o cameră web (recomandare - se pot folosi următoarele medii de programare si toolbox-uri: C++(OpenCV), Python(OpenCv), Matlab(Image Processing), R(OpenCv), etc).

Concursul de tip hackathon va avea o durată de aproximativ 48 de ore (durata efectivă va putea varia în funcție de numărul de echipe înscrise).

Fiecare echipă va avea un mentor cu experiență în domeniul tehnic. Un mentor poate fi alocat mai multor echipe.

Pe durata celor 48 de ore, echipele participante vor trebui să dezvolte soluția propusă din punct de vedere tehnic. În ultima parte a concursului echipele vor face prezentări ale soluțiilor în fața unui juriu. Durata prezentărilor va fi de 10-15 minute.

Componența juriului va fi asigurată de către facultatea ACIEE împreună cu colaboratorii/ssonsorii concursului și va fi păstrată confidențială până la data de începere a concursului. Juriul va fi format din minim 3 și maxim 5 persoane.

 

Calendarul activităților pentru concursul: ACIEE – HACKATHON 2022

Nr. crt. Activitate Perioada Informații
1 Etapa 1

27 octombrie - 06 noiembrie 2022

(studenți și elevi)

Înscriere echipe
2 Primirea componentelor

07-08 noimebrie 2022 (studenți)

Primirea pe baza de Proces Verbal a echipamentelor hardware necesare hackathon-ului (pentru studenti)
3

 

 

     
Etapa 2 - Hackathon

 

 

    

09 noiembrie 2022

(studenți și elevi)

12:00–12:30 Deschidere și prezentări. Cuvânt din partea organizatorilor și partenerilor
12:30–12:45 Explicații privind concursul – prezentare Provocare
12:45–13:00 Sesiune de întrebări și răspunsuri
13:00 Echipele își încep activitatea

10 noiembrie 2022 (studenți și elevi)

10:00–15:00 Sesiune de lucru comună cu fiecare echipă (funcție de programare - utilizând platforma TEAMS): testarea algoritmilor propuși

11 noiembrie 2022

(studenți)

10:00–10:10 Juriu (prezentare componență)
10:10–12:30 Prezentare soluție propusă de către echipe (10-15 min. prezentare/echipă + 3,4 întrebări din partea juriului)
12:30–12:45 Juriul deliberează
12:45–13:00 Anunțarea echipelor premiate
13:00 Încheiere și mulțumiri

11 noiembrie 2022

(elevi)

    
13:00–13:10 Juriu (prezentare componență)
13:10–15:20  Prezentare soluție propusă de către echipe (10-15 min. prezentare/echipă + 3,4 întrebări din partea juriului)
15:20–15:35  Juriul deliberează
15:35–15:45  Anunțarea echipelor premiate
15:45  Încheiere și mulțumiri
 4 Premiere Hackathon

18 noiembrie 2022

(studenți și elevi)

 10:00 -12:00 Sala Y104

 

Componența echipelor studențești:

Nr. echipă Nume Echipa Nr. Nume student Spec. An
1 PUFOȘII 1 Agache Andrei-Alexandru CTI 3
2 Necula Petru-Florian CTI 3
3 Burtea Ionuț CTI 3
4 Mirică Andrei Daniel CTI 3
5 Lupu Nicoleta CTI 3
2 Red Button 1 Latcan Raducu Mircea AIA 4
2 Zontea Alberto Georgian AIA 4
3 Dumitrache Andrei Loris AIA 4
4 Deju Alexandru AIA 4
5 Buhoci Georgiana AIA 4
3 Impact 1 Popescu Alina-Ioana CTI 3
2 Bercan Catrinel CTI 3
3 Ginghina Mihai CTI 3
4 Tufa Dragos Nicolae CTI 3
5 Anton George Mircea CTI 3
4 Șantier IT 1 Mihu Alex-Cristian AIA 1
2 Zeca Gabriel AIA 1
3 Negru Andrei Ionut AIA 1
4 Gherman Eduard AIA 1
5 Costin Mihai AIA 3
5 Adrenalin 1 Vieru Denis Ovidiu AIA 2
2 Chelariu Dragos AIA 1
3 Mario Neagu Iustin   12
4 Muresan Alexandru Ioan AIA 2
5 Chelariu Adelin CTI 1
6 Rebooters 1 Anghel Mihaela-Claudia AIA 4
2 Labus Andrei-Petrisor AIA 3
3 Podaru Mihai AIA 3
4 Prunean Raluca Andrada SICA Master 1
7 FOR FUN 1 Vatafu Radu-Ionel A.I.A 3
2 Platica Denis A.I.A. 3
3 Teodorescu George-Dorian A.I.A. 3
4 Stefanescu Sorin-Ioan A.I.A. 3
5 Gorobet Nicolae CTI 1
8 Born 2 code 1 Macovei Iulian AIA 1
2 Popescu Robert-George AIA 1
3 Călin Andrei-Emil AIA 1
4 Cristea Carol AIA 1
5 Popa Georgiana-Alexandra IEC 4
9 Trojans 1 Curenoi Bogdan Alexandru CTI 2
2 Sandru Bogdan Alexandru CTI 2
3 Lungeanu Marius CTI 2
4 Mirza Marius Ionut CTI 2
10 PiVision 1 Vicol Valentin CTI 3
2 Voicila Andrei Gabi CTI 3
3 Sirbu Madalina Theodora CTI 3
4 Radulescu Vlad Andrei CTI 3
11 TheInventors 1 CASAPU Cristina-Ioana CTI 4
2 LEFTER Bogdan-Marian CTI 4
3 POPA Nicolae-Catalin CTI 4
4 GALBUR Dragos-Dumitras CTI 4
12 Stuck in A Loop 1 Iordăchescu Cristian Ștefan CTI 2
2 Creangă Alexandru CTI 2
3 Gorobțov Vlad Andrei CTI 2
4 Sarban Alexandru Vladut EA 4
13 Marm3r 1 Cruțu Marian IETTI 1
2 Chiriac Mihai George IETTI 1
3 Ginghina Marius IETTI 1
4 Iamandi Cristian SICA Master 1
5 CHIHAIA Marius-Pavel CTI 3
14 NeoCoders 1 Molocea Ștefan AIA 1
2 Bogdan Lazarovici AIA 1
3 Botnaru-Ardeleanu Maria Izabela AIA 1
4 Budău Fabian AIA 1

 

Componența echipelor de elevi:

Nr. echipă Nume Echipa Nr. Nume student Liceul
1 HELIX 1 Soiu Cristian Ionut CNGMM / BJPI Braila
2 Petcu Alexandru Stefan CNGMM / BJPI Braila
3 Ghetu Stefan CNGMM / BJPI Braila
2 FTEC 1 Ionașcu Iulian-Aurelian Liceul Teoretic "Mircea Eliade" Galati
2 Birleanu Daniel Colegiul National Alexandru Ioan Cuza
3 Cojocaru Theodor-Matei CNMK
3 Byteforce 1 Lazar Dragos Colegiul National Vasile Alecsandri
2 Maftei Andrei-Iulian Colegiul National Vasile Alecsandri
3 Teodor Moscaliuc Colegiul National Vasile Alecsandri
4 Durlea Andrei Colegiul National Vasile Alecsandri
5 Neculau Rares-Andrei Colegiul National Vasile Alecsandri
4 echipa ceseics 1 Tocu Marius Daniel LTME
2 Craciun Iustin Andi LTD
3 Chebac Mihai Ionut LTME
5 Cei5Musafiri 1 Crăciun Claudiu-Viorel CNMK Galați
2 Cimpoeru Sebastian-Nicolae CNMK Galați
3 Roman Vlad Adrian CNAIC Galați
4 Baranga Tudor CNMK Galați
5 Badilaș Florin-Emanuel CNMK Galați
6 Suspecți Obisnuiti 1 Munteanu Vlad-Ioan Colegiul National Alexandru Ioan Cuza
2 Malihen Emanuel Roata Colegiul National Alexandru Ioan Cuza
3 Mirea Cristian Colegiul National Alexandru Ioan Cuza
4 Porumb Diana Colegiul National Alexandru Ioan Cuza
7 Leoparzii albastri 1 Nastase Denis Mate-info CNMK
2 Filote Ionut Alexandru  Mate-info CNMK
3 Tanase Luca  Mate-info CNMK
4 Cristian Andrei  Mate-info CNMK
5 Ilie Vladut Gabriel  Mate-info CNMK
8 Hackerii Olimpului 1 Prodan Robert Alexandru Liceul Teoretic "Dunărea" Galați,
2 Soare Tiberiu Ionuț Liceul Teoretic "Dunărea" Galați,
3 Popa Liviu Grigoraș Liceul Teoretic "Dunărea" Galați,
4 Moglan Petru Valentin Liceul Teoretic "Dunărea" Galați,