Capitol 01
Terminologie
- Hackathon – concurs între mai multe echipe prin care se propune o soluție ce are la baza aplicații ale tehnologiei IT la diverse probleme/provocări sociale.
- Echipa hackathon – echipă formată din mai multe persoane, de obicei cu abilități și cunoștințe complementare, înscrisă într-o competiție de tip hackathon.
- Mentor – persoană cu cunoștințe profesionale în tehnologie și/sau alte sectoare de activitate relevante pentru tematica / tematicile competiției și care, pe parcursul derulării ei, oferă consiliere / îndrumare unei echipe (sau mai multora) înscrise în concurs.
- Juriu – for decizional compus din mai multe persoane cu prestigiu / recunoaștere profesională care asistă la prezentările echipelor înscrise în competiție și stabilește un clasament.
- Provocare (challenge) – temă de concurs prestabilită de organizatorii hackathon-ului pentru care echipele înscrise trebuie să propună posibile soluții de natură tehnico-economică.
- Soluție – complex de măsuri care abordează o problemă în vederea soluționării / ameliorării acesteia; trebuie să fie inovativă și sustenabilă tehnic.
- Mediu online – mediu de lucru care presupune utilizarea tehnologiei informațiilor și comunicațiilor astfel încât interacțiunea să fie posibilă de la distanță.
Capitol 02
Contextul și prevederile generale ale competiției
Organizatorul competiției este Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați prin Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică.
Scopul competiției este de a stimula ideile inovative, lucrul în echipă și dezvoltarea unei gândiri orientate spre probleme și soluții, susținând implementarea acestora prin premii și conexiuni cu mediul de cercetare și industrie.
Competiția se desfășoară în cadrul facultății, cu echipe de studenți și/sau elevi, pe o perioadă stabilită în intervalul 24-72 de ore, conform prezentului Regulament.
Comisia de concurs este stabilită prin decizia Decanatului Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică din Galați.
Capitol 03
Eligibilitatea și condiții de participare
Înscrierile se realizează individual sau pe echipă, completând formularul de la https://www.aciee.ugal.ro/studenti/hackathon.
Studenții înscriși se constituie în echipe de minim 2 și maxim 5 persoane; se recomandă cel puțin 2 studenți de la specializări diferite.
Nerespectarea condițiilor de eligibilitate duce la descalificarea echipei / neadmiterea în competiție.
Fiecare echipă poate participa cu o singură soluție, iar o persoană poate face parte dintr-o singură echipă.
Soluțiile trebuie să fie originale și să aparțină echipei, putând porni din activități sau documentări anterioare.
Principiul nediscriminării și egalitatea de șanse/gen sunt asigurate pentru toți participanții atât la înscriere cât și pe durata concursului.
Înscrierea se consideră finalizată la primirea e-mailului/confirmării telefonice din partea organizatorului.
Capitol 04
Sursa de finanțare și premiile competiției
Premiile vor fi acordate primelor 3 echipe clasate, în ordinea descrescătoare, conform punctajelor juriului.
Organizatorul poate decide să nu acorde toate premiile dacă nu sunt întrunite criteriile minimale de calitate de cel puțin 3 echipe.
Cuantumul fiecărui premiu se împarte în mod egal între membrii echipei; nu se acceptă excepții.
Premiile pot fi suplimentate de parteneri și pot exista premii speciale la solicitarea acestora.
Capitol 05
Metodologia de înscriere și participare
Competiția constă în două etape majore: Etapa 1 – înscriere și formarea echipelor; Etapa 2 – participare efectivă la hackathon.
5.1. Etapa 1 – înscriere și formarea echipelor
Se urmăresc aspecte legate de eligibilitate și proveniența mixtă a echipelor care reconfirmă participarea.
Înscrierea este finalizată la primirea e-mailului de confirmare sau a contactării telefonice din partea organizatorului.
5.2. Etapa 2 – participare efectivă la hackathon
Problematica, contextul și provocarea sunt stabilite de comisia de concurs.
5.3. Derulare hackathon
Hackathon-ul se poate derula online/hibrid/onsite; detaliile sunt transmise cu cel puțin 48h înainte pe e-mail.
Logistica este asigurată de facultate, cu excepția laptop/PC, monitor și conexiune internet personală.
Echipamentele hardware puse la dispoziție se predau pe bază de proces verbal și trebuie returnate; participanții răspund pentru daune.
Hackathon-ul durează 24-72h, conform unui calendar stabilit de comisia de concurs.
Fiecare echipă are un mentor; mentorii pot fi alocați mai multor echipe și se programează de echipa proiectului.
Echipele dezvoltă soluția tehnic și, în final, prezintă în fața juriului (maxim 20 minute, flexibil în funcție de numărul de echipe).
5.4. Evaluare
Evaluarea e realizată de un panel de experți (minim 3, maxim 5) desemnat de ACIEE; componența juriului este confidențială până la începerea concursului.
5.5. Ierarhizare
Ierarhizarea se bazează pe prezentările echipelor în fața juriului (15 minute/echipă + întrebări).
După prezentări, juriul deliberează și comunică rezultatul ierarhizării.
Capitol 06
Proprietatea intelectuală
Proprietatea intelectuală a soluțiilor dezvoltate aparține echipelor care le-au propus.
Universitatea și echipele premiate pot încheia un Acord de parteneriat cu prevederi specifice conform legislației privind proprietatea industrială și drepturile de autor.
Capitol 07
Rezultate finale și premiere
Rezultatele finale (Etapa I și II) vor fi publicate pe pagina web a facultății și pe platformele media sociale conform calendarului.
Echipele câștigătoare (3) vor fi contactate pentru detaliile privind acordarea premiilor financiare.
Echipele premiate vor fi invitate să prezinte proiectele în cadrul unei secțiuni a conferinței studențești; alte detalii vor fi comunicate în timp util.
Capitol 08
Protecția datelor cu caracter personal
8.1
Următoarele date cu caracter personal: nume, prenume, serie și număr act de identitate, adresă, telefon, e-mail vor fi colectate și prelucrate de organizator în scopul concursului și al prezentului Regulament, inclusiv pentru baze de date privind edițiile viitoare.
8.2
Participanții consimt publicarea numelor câștigătorilor pe pagina facultății https://www.aciee.ugal.ro/studenti/hackathon.
Refuzul prelucrării datelor pentru aceste scopuri îndreptățește organizatorul să refuze acordarea premiului.
8.3
Atribuirea premiilor poate fi condiționată de transmiterea copiilor actelor de identitate către organizator.
8.4
Organizatorul respectă legislația privind protecția datelor pe durata concursului, păstrează confidențialitatea și folosește datele conform regulamentului și legii.
8.5
Prin participare, fiecare participant își dă acordul cu privire la colectarea și prelucrarea datelor personale necesare derulării concursului și acordării premiului.
Participanții au drept de opoziție, informare, acces, intervenție, a nu fi supuși unei decizii individuale și drept de a se adresa justiției, conform Regulamentului CE 679/2016.